De cuerpos sin límites...


Pensaba que me la perdía pero no, finalmente fui a ver (¡a la tercera va la vencida!) la exposición ‘Un cuerpo sin límites’ que terminó el domingo en la Fundació Miró. De nuevo, otra expo parca en contextualizaciones e información (¿tanto cuesta poner junto a algún cuadro alguno de los textos incluidos en el mega catálogo?), pero sumamente interesante en cuanto a contenido.
Cuadros procedentes, en su mayoría, de colecciones privadas y que, en conjunto, constituyen un muestrario fantástico del cuerpo y su representación en la pintura del siglo XX. Chagall, Magritte, Picasso, Miró, Basquiat, Balthus, Lucien Freud, Schiele, Léger...todos se hallaban en esta exposición, unos junto a otros, repitiendo motivos e ideas como si de un juego de espejos se tratase.
Y es que ha sido un lujo de exposición, posible todo hay que decirlo, a la enorme importancia que, dentro de la estética, está adquiriendo el cuerpo y la corporalidad como objeto de estudio en muchas disciplinas. Ya comenté que tras iniciarme en este tema en el ámbito literario, proseguí en verano con un curso sobre el cuerpo y su representación en el cine. Es un tema increíblemente interesante y que tratan a conciencia directores como Lynch, Won Kar-Wai, Cronenberg, Bergmann, Kiarostami (se ve con otros ojos, os lo aseguro). Por eso, ver ahora esta exposición me anima a seguir ahondando en este tema, quien sabe...al final hasta incluso retomo el doctorado. Uf, no, qué pereza... :(

Comentarios

Sergi ha dicho que…
A vegades, degut a les circumstàncies, deixes passar coses que tens moltes ganes de viure...i una cosa era aquesta exposició. Ara toca arrancar-se la pell cada cop que ho recordi.
El tema del cos dona per moltes línies, exposicions i pelis, així que poc podré aportar al assumpte ;)
syl ha dicho que…
T'entenc...m'anava fatal a mi tb anar-hi, i tb esperant esperant a altres circumstàncies s'anava acostant el dia en què s'acabava
:( El meu desig (a veure si es compleix!) seria una expo del cos a Caixaforum :) que aquests sí que s'ho curren...en concret, del cinema...per demanar :) A veure si amb motiu del cicle de conferències que s'està fent allà, li encarreguen a en Domènec Font, bon expert en el tema :) Segur que hi haurà altres oportunitats d'expos semblants! :)

Dos dels quadres que em van agradar força de l'expo són aquests:
*Megalomania de Magritte (www.artsender.com/gallery/details.asp?PaintingID=4997)
*Mujer ante el espejo de Delvaux:
www.museothyssen.org/thyssen/coleccion/ficha394.htm
Sergi ha dicho que…
Si, estaria genial. Miraré els links amb calma més tard...
Pensava amb Cronenberg, i com el cos i les seves malformacions, afectacions, anomalies, etc. son una constant en les seves pelis (scanners, la mosca, el almuerzo desnudo, inseparables, crash...). Podriem fer un blog únic dedicat a aquest tema d'el cos i Cronenberg, jajaja :)
syl ha dicho que…
:) ...de fet hi ha línies d'investigació sobre això, sobre el monstre i l'abjecte :) em falten veure força de cronenberg (m'afecten massa), entre elles, el almuerzo desnudo...però afegiria a les que dius: existenz (cos-màquina) i videodrome (inoblidable!)
runkbaset.blogspot.com/2007/08/whether-we-are-talking-about.html
Sergi ha dicho que…
ui si, no les he volgut anomenar totes, es que fins i tot a "la zona morta" va agafar una actriu que patia una malaltia que provocaba una expressió determinada al seu rostre :S
gràcies pel link, sembla que portes molt terreny après en aquest tema
syl ha dicho que…
no he vist la zona morta...em queden moooltes per veure, encara (!)
ángel ha dicho que…
Estupendo espacio al que llego desde el de Perdida entre libros. Sylvia, un gusto descubrirte y leerte.


Saludos...
syl ha dicho que…
Pues bienvenido, angel, pásate cuando quieras :) Saludos,