Bertrand Russell

“El hecho de que una opinión la comparta mucha gente no es prueba concluyente de que no sea completamente absurda.”

Bertrand Russell.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
AMÉEEEEN!
Sergi ha dicho que…
Això em recorda una prova que es va fer en una escola (crec). Un professor va pactar amb la resta de la classe que una sentencia que era molt evident hauria de ser negada per tothom, tan sols un noi no sabia això. Un cop es va formular la sentencia, el grup va cridar que no, excepte el noi... però poc a poc, i a pesar de l'evidencia, la pressió del grup li va fer canviar l'opinió.
Som realment individus?
syl ha dicho que…
mmm...interessant...la pressió de grup entra com a factor en alguns estudis :(

i alhora em recorda, ara que estem tant de relats infantils, aquell del vestit de l'emperador...

"Som realment individus?" No ho sé, estem formats de màscares, ¿necessàries? no ho sé, de moment és el que hem trobat xp com a societat anem tirant...
MJ ha dicho que…
Aquesta no està malament, però la meva frase preferida de Betrand Russel és: "Happiness is nonetheless true happiness because it must come to an end, nor do thought and love lose their value because they're not everlasting".
syl ha dicho que…
Ostres, quan he trobat la frase de Russell, m'he recordat de seguida de tu...recordo que l'havies llegit molt...
Copio la trad de la frase que poses:
La felicidad no es, sin embrago, una verdadera felicidad porque deba llegar a un fin, al igual que no pierden su valor el pensamiento y el amor porque no sean eternos
Anónimo ha dicho que…
La cuestión de si somos o no "individuos" en relación a la presión de las masas me conduce a pensar en otro tema: lo real. Por otro lado, me resulta curioso que B.Russell acabara dedicándose a cuestiones más "metafísicas", éticas y de filosofía política. A veces creo que realmente los trabajos de Wittgenstein supusieron para Russell el abandono definitivo de su dedicación al ámbito de las matemáticas (fue un duro golpe, y encima por parte de un alumno suyo)
Una ha dicho que…
Por eso cuando dicen que el pueblo nunca se equivoca y que la audiencia en tv es muy sabia...me mosqueo.
syl ha dicho que…
Buen ejemplo...